2 A new life


Jag har blivit mormor!

Vid kl 18 började Visslas värkar komma igång och hon la sig i mitt sovrum och ville ha stöd. När första kattungen kom gjorde det riktigt ont för hon skrek och jamade. Men allt gick bra och nu ligger en stolt mamma med fyra små kattungar i mitt sovrum. Natten har varit lugnt och alla bebisar äter med stor aptit. Gustav har bestämt att en kattunge ska heta Erik efter farfar. Barnen har idag gett mig det stora förtroendet att passa Vissla och bebisarna medans de är hos dagmamman🙂

IMG_8124
Aj aj, värkarna är starka

IMG_8126
Jag försöker lugna och hjälpa Vissla

IMG_8132
Två kattungar ute. Den första som kom är vit och svart, nr2 är nästan helsvart.

IMG_8136
Här är nr 4 precis på väg ut. Vissla var jätte duktig och tog hand om bebisarna direkt när de kom ut.

IMG_8138
Vissla är helt slut och bebisarna är hungriga.

IMG_8141
Här har vi hela gänget bara några timmar gamla. En liten kisse kommer stanna kvar hos oss, de andra ska vi leta nya hem till.


8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Grattis till både det ena och det andra, har haft fullt upp med mina 8, hade gärna tagit en liten kissemisse men vår Signe (10 år) gillar inte andra katter, så hon får ensam regera som kattdam i vårt hem. Har följt din blogg hela tiden och jag är glad för din och barnens skull att ni har en JS i ert liv. Ha en riktigt skön sommar nu, hoppas värmen kommer snart, det är lite dåligt med det tycker jag. Kommer att följa kisseungarna nu också, hoppas på massor av bilder. Kram Lotta

Kommentar av Lotta

Grattis Vissla!!! och Gustav, Natta & Carro!!!

Åh vad roligt för er, och vad fina de är! Själv håller jag på och planerar parning för min ena skogistös… Spännande och nu blev jag väldigt sugen på smått..

Gullegull!!

Kram Mia

Kommentar av Mia

Grattis🙂

Kommentar av Leona

Grattis! Så söta de är och va duktig hon var er lilla kisse:) Hoppas ni alla mår bra:) kram

Kommentar av Malin Lj

Oh, vad mysigt!
Grattis till er allihop!

Men jag fick veta av en vetrinär att man ska ha kattungarna på tidning istället för handduk, de kan fastna med klorna i tyget och få kloinflammation.

Ha det så bra!

//Cecilia

Kommentar av Cecilia

Ååå så kul med kattungar! Nu är väl barnen ”eld och lågor”! Har du redan besämt om ni ska behålla någon kattunge? Vad tycker Meggie om nedkomsten?

maju/Kacka

Kommentar av Kacka

Grattis till dom små liven!
Kattungar är så söta,men hastigt blir dom stora så som mina här hemma.
Har åtta,fyra tjejer och fyra gossar.
Dom är mina bebisar efter att alla barnen har lämnat boet.
En är hel svart och sen en fröken med tre färger.
Dom restiga är alla gula,med olika nyanser!
Han största som kallas för bebisen väger kanske närmare 8kg.
Skulle kunna ta när som hellst en unge igen men har lovat min man att det inte kommer flera.
Hoppas jag kan hålla löftet.
Hoppas ni hittar bra hem åt dom!
Vilken har ni tänkt behålla kvar?

Kommentar av Tarja

Stort grattis till er alla….så himla söta.kram

Kommentar av Christina




Kommentera

